poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Bitwa Warszawa 1656

W dniach 30-31 lipca w Warszawie odbył się turniej w Klubie Gier Bitewnych "Dragon".
Był to turniej tematyczny, nawiązujący do bitwy pod Warszawą 1656, więc w boju mogły się spotkać ekipa sprzymierzonych: Szwecja  i Brandenburgia oraz RON wsparty Tatarami.
Jednakże na turnieju Tatarzy się nie pojawili, chyba za słaby był jasyr do zagarnięcia.
Ja zagrałem z Lubelakiem w drużynie wybierając stronę sprzymierzonych.
Pierwsza bitwa to podjazd, zagrałem go na PS8. Paweł zagrał Hornem.
Podjazd I
Potop "Konny" - 8 PS, Zwartość 21, Zwiad 20.
Pułkownik ###
Major#
2x Rajtarzy Weterani + arkebuzy
2x Rajtarzy Weterani + arkebuzy
2x Rajtarzy Weterani
2x Rajtarzy Weterani
3x Rajtarzy Krajowi
3x Rajtarzy Krajowi
2x Dragoni Weterani
2x Dragoni Weterani
Przeciwko mnie wystawiono podjazd PS7 WYCIECZKA Z GARNIZONU SŁUCKA W 1660 ROKU. Scenariusz obrona wioski, zapomniałem, że mam aparat, więc brak zdjęć. Gra była z młodym i niedoświadczonym przeciwnikiem, ja zrobiłem błąd, że nie zaatakowałem dowódców. Skończyło się 9:0 dla mnie.

Dywizja, czyli to co tygrysy lubią najbardziej.Gra rozegrała się historyczne, Szwedzi zaczęli być powstrzymywani przez Litwinów Adka, a potem przez wojska koronne Wasila vel Adama.

Sparowano nas z Adkiem, człowiekiem, który nas przygarnął do siebie, gdzie zagrał z nami nocną dywizję. Jeszcze raz dziękuje bardzo za wszystko.
 Adek ostatni Litwin na dywizji, wybrał scenariusz bój spotkaniowy, my wybraliśmy wyniszczenie. Efekty to 3 niezadowolenia, a opóźnienie, zamieniło nam się na straty marszowe. Zwiad był na podobnym poziomie, różnica tylko 2 punkty. Nowe zasady zwiadu bardzo nie bolały, są ciekawe i można trochę coś pokombinować.

II Dywizja Garnizonowa 84 PS
Bellum, Dyscyplina, Agresywność 6

Generał ### 3 PS

I Pułk Piechoty Krajowej 13 PS + 1PS  Motywacja 13 +1 - Siły Główne
Małe Kompanie, Rozbudowany Sztab
Pułkownik ###
Podpułkownik #
Major #
16x muszkieterzy
8x pikinierzy
2x działo
3 x rajtarzy krajowi

II Pułk Piechoty Krajowej 13 PS Motywacja 13 + 2 PS czośniki (4 elementy)
Małe Kompanie, Rozbudowany Sztab
Pułkownik ###
Podpułkownik #
Major #
16x muszkieterzy
8x pikinierzy
2x działo

I Pułk Rajtarów Krajowych 14 PS Motywacja 8
Małe Kompanie, Rozbudowany Sztab
Pułkownik ###
Podpułkownik #
Major #
8x rajtarzy w pancerzach
12x rajtarzy

II Pułk Rajtarów Najemnych 12 PS + 2 PS Motywacja 6+2 - Straż Przednia Zwiad 20
Małe Kompanie, Rozbudowany Sztab
Pułkownik ###
Podpułkownik #
Major #
8x rajtarzy w pancerzach
8x rajtarzy
+ 2x2 rajtarzy najemni z jednostek dodatkowych

Pułk Rajtarów Brandenburskich Weteranów 12 PS Motywacja 6
Dryl, Małe Kompanie
Pułkownik ##
Podpułkownik ##
12x rajtarzy w pancerzach z arkebuzami


Artyleria 8 PS
Major Artylerii #
4x działo 3f
2x działo 6f

Jednostki dodatkowe 4 PS
2x wóz z amunicją
2x2 rajtarzy najemni - już uwzględnieni i dołączeni do pułku
3x rajtarzy krajowi - już uwzględnieni i dołączeni do pułku

Straż przednia i piechota krajowa zajęła prawe skrzydło i centrum.

Po drugiej strony dragonia i pułk litewski, zajęły pozycje naprzeciwko wroga. Obawiając się ataku, piechota wyrzuciła czośniki i czekaliśmy na ruchy przeciwnika. Straciliśmy rozkaz na rajtarii na wzgórzu, które miało rozkaz szarża :)


 Na koniec tury pierwszej na stole pojawiły się siły główne, gdzie my zabezpieczyliśmy nasze lewe skrzydło wsparte rajtarią. Obstawiałem, że zadaniem tajnym będzie wyjście na nasze tyły lub dominacja naszego lewego skrzydła.
II tura wspieramy prawe skrzydło rajtarią, Adek dalej przesuwa wojska nie pokazując nam gdzie będzie próbował zadać nam cios. Widząc niezdecydowanie przeciwnika, podejmuję,  że moje skrzydło zagra agresywnie.



III tura, naprzeciwko naszych sił głównych staje rajtaria, ja jestem bardziej zdeterminowany do ataku. Nasza artyleria wystrzelała się z amunicji, ładuje pierwszy raz amunicję z wozu i losuje zero. Mam szansę, drugi test też oblewam. Patrzę w oczy Adka i widzę, że będzie atakował samotnych rajtarów, zlekceważył jednak moją piechotę.





IV tura to walki na skrzydłach, moja rajtaria ucieka, ale ja piechotą ostrzeliwuje kilka podstawek. Na drugim skrzydle Paweł szarżuje i walki wygrywamy. Pierwszy test motywacji.


V tura walki przybierają na sile, mamy 3 pułki, które muszą testować motywację. Wszystkie testy zdane. 





Kończymy bitwę, oboje nie zrealizowaliśmy zadań, Adek miał Dominację. Wynik bitwy korzystny dla nas taktyk dla nas.

Tak kończymy dzień i wybieramy się na zasłużony wypoczynek, czyli nocną dywizję Cesarstwo vs Litwa.


P.S. Nowe zasady są fajne, trzeba je jeszcze doczytać, potestować.

Kilka innych fotek










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Otwarte "miszczostwa" Krakowa vol3 (11-12 maja 2024r.) dzień pierwszy

 A więc stało się, wersja 2.0 mojej ulubionej gry nabrała rozpędu i rozpoczęła życie gry turniejowej.  Już nie pdf, a podręczniki wydawnictw...