poniedziałek, 17 maja 2021

Nocne starcie

 Gołowa Zbyslaw obudził się z ciężka głową, ach Ci Kozacy mają fantazję. Na taborach przywieźli zdobyczne wino, a wyrzucili kule i proch. Patrząc na to, że wracamy do Smoleńska to może dobrze. Łyknął resztkę wina, jednak spokoju już nie zaznał. Nagle wzmógł się hałas w obozie:

- Husaria pędzi na nas!!!

- Stój głupcze, nie strasz ludzi, przecież w okolicy nie ma Lachów. Tatarzy wszystkich przepędzili. 

- Jadą od wioski, która Tatarzy spalili!!!

Gołowa wyszedł do ludzi i zakrzyczał:

- Spokój, gadaj chłopcze co się dzieje.

- Pułkownik wytłumaczy wszystko, kazał mi powiadomić o przeciwniku.

 - Szykować wozy, konie idziemy na nich - zakrzyczał Gołowa zadowolony.

Na polu bitwy spotka się dywizja koronna z siłami moskiewskimi wsparte taborem kozackim. Siły są prawie wyrównane 59 PS, na 63 PS. Wysłany zwiad mimo zwiększenia o 10 spowodował, że wygrałem tylko o 4 pkt. Straty to 3 rany dla koroniarzy, a dla mnie 5 ran. Zadanie tajne wybrane, czekam na dalszy bieg wydarzeń. 


Pola zmieniły trochę umiejscowienie, ale lepiej się dla mnie planuje bitwę z tego ujęcia, gdyż dolna krawędź jest moja. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Otwarte "miszczostwa" Krakowa vol3 (11-12 maja 2024r.) dzień pierwszy

 A więc stało się, wersja 2.0 mojej ulubionej gry nabrała rozpędu i rozpoczęła życie gry turniejowej.  Już nie pdf, a podręczniki wydawnictw...