wtorek, 1 marca 2022

Bitwa Nyborg

 26 lutego udało mi się wyrwać i wyciągnąć swoje figurki. Zabrałem całe Cesarstwo, nie wszystko zagrało, jednak prawie 200 figurek moich było pod moim dowództwem. Dodatkowo dowodziłem sojuszniczą Danią, więc ponad 200 figurek zagrało na lewym skrzydle, a na prawym było ponad 100. 

Dysproporcja sił była zamierzona moim planem bitwy, aby w miejscu gdzie mogły nas rozstrzelać działa nie nacierać, a spróbować sił w zdobyciu fortu. 


Całość została uwieczniona na filmie:



Podsumowanie:
Jeżeli wytrzymałeś ponad 6 godzin oglądania to super ;)
Kilka fotek:
Atak na artylerię :)


Wyjście na pozycję:


Przeciwnicy:


Sprzymierzone siły:

Oczywiście więcej fotek nie mam bo grałem :)

Gra była super, wiele się działo, na moim skrzydle Dania (zamienione specjalnie sztandary na cesarskie ) miała za zadanie zaatakować, aby ochronić skrzydła ataku cesarskiego korpusu, który wbił się w piechotę i zgromadzone działa. W centrum zgromadzona piechota maszerowała i dopiero pod koniec walk zaczęła coś znaczyć. Duńczycy po wbiciu się w szwedzkich rajtarów - uciekli, ale zebrali się prawie wszyscy i ponownie zaatakowali i ... przegrali. Zabierając Szwedom amunicję ;) po raz kolejny zebrali się i atakowali, do walki tam dołączył korpus cesarski, który wyłączył te skrzydło kawalerii.
Dwa skwadrony kirasjerów wbiło się w piechotę, powodując wielkie zamieszanie wśród wojsk szwedzkich. Uznaliśmy, że te skrzydło zostało pokonane.

Mając na uwadze kolejną wielką grę, uznaliśmy, że następnym razem nie będziemy czekać, aż na jakimś skrzydle zakończy się tura tylko będziemy kontynuować zabawę.  Może się wydarzyć, że gdzieś będzie 5 tura, a w innym miejscu 8 tura. 

Następna bitwa to bitwa pod konotopem









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bitwa pod Konotopem

Nie sądziłem, że od mojego ostatniego wpisu minie ponad rok czasu. Plany były ogromne, ale  jak zawsze życie je weryfikuje.   W sobotę 13 ma...